Vår envisa bebis

Vår envisa bebis vägrar vända på sig. Kan den ha det efter sina föräldrar tro ;) Både jag och Dick är sätes barn så jag blev inte paff när Barnmorskan sa idag att den ligger i sätes den med......Iallalfall fick åka in och göra ett snabbt ultraljud för att kolla irkitgt säkert att den låg i sätes och det gjorde den.
Gick ner till förlossningen att bestämma hur vi ska göra..Doktorn kände och klämde och även han kolla på bebisen...Den var redan fixerad såå ett vändningsförsök var inte lönt..Så jag fick bestämma antingen kejarssnitt eller föda såå bebisen kommer med rumpan först. Men jag valde att ta kejsarsnitt för föda sätes har jag hört mycket om.
Så vår bebis kommer redan till oss den 7/7. Känns heeelt sjukt att vi har en bestämd tid när vi får träffa vår bebis helt otroligt såå spännande ;) men samtidigt är jag sjuuukt rädd  för snittet och allt var det innebär. Känslig som man är just nu har jag ringt Dick, mamma hela dagen och gråtis för fullt. Mest av rädsla. Men detta kommer gå bra;)
Huvudsaken är att bebisen mår bra och kommer ut frisk och att jag mår bra :P
Sååå exakt 18 dagar kvar. Innan dess ska jag och Li kolla på sex in the city filmen. Baby och jag ska ut och äta sista gången innan vi blir mamma och pappa....Hihi'
Madrass ska inhandlas till vaggan....
Och nya myskläder till den blivande mamman ;)
Och jag ska bada i havet och i badkaret kan ju inte göra det på ett tag sen..
 nä nu ska jag krypa ner brevid v'ärldens bästa sambo och som kommer bli världens bästa pappa.
Godnatt
om nån som läser min blogg kanske gått igenom ett kejsarsnitt kanske kan skriva lite positiva tankar, såå slipper jag vara såå nervös ;)

Kommentarer
Postat av: Madde

JAg och barnen skall till min mamam och dit komem räven min bror nellie och emelie.

2008-06-20 @ 11:05:29
URL: http://angelwing.blogg.se/
Postat av: BLONDINA

grattis grattis, har ni tänkt ut några namn än? :)

2008-06-22 @ 00:50:18
URL: http://blondina.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag och Dick kände också attd et var konstigt att få ett datum då Isak kom 'Knasigt men helt underbart*



TAck för kommentaren, den värmde. Jag mår jätte bra :)

2008-06-22 @ 09:49:21
URL: http://angelwing.blogg.se/
Postat av: Malin

Grattis vännen :) Ja, har ni kommit på några/något namn än? :)

2008-06-22 @ 18:29:39
URL: http://emaelien.blogg.se/
Postat av: Malin

Aw, så söta namn :) jadå, midsommar var jätte trevlig! hur var din? Förstår inte hur du kan vara orolig för kejsarsnitt! antar att det finns fler risker, men jag hade kunnat be för att få slippa och föda normalt :) hehe

2008-06-22 @ 21:59:11
URL: http://emaelien.blogg.se/
Postat av: tessan

ja hade med kejsarsnitt (pga läkarens bestämmelser) o ja tyckte det kändes skönt att veta datum , visst var man extra nervös innan ist men iaf. själva snittet känns inget, kiklas lite när de tar ur barnet, mitt tog bara 4-15 min (plocka ur+sy ihop). ja mådde kanon bra efterråt o åkte hem redan dagen efter då ja va på benen bara 6 timmar senare, visst hade man ont i snittet men inte så som alla sagt att det skulle ha gjort, mådde väldigt bra o var ute o gick redan när bella var 2 dygn. ett tips är att ha mamma byxor då det stabiliserar magen med det hårda tyget.

Hoppas allt kommer gå bra för er o grattis till den kommande bebisen =)

kram tessan

2008-06-24 @ 06:58:59
URL: http://mammasprinsessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0