Elliot 3 månader

Idag blir vårt underverk 3 månader ;) Tiden går så snabbt och han växer för fullt, Härom dagen vände han över själv från rygg till mage, han snackar exakt hela tiden, han är med hela tiden och nyfiken i en strut, och skrattar och ler för fullt ;) Varje dag är underbar med denna lilla underbara människa, Han gör mig lycklig. Så fort han ler mot mig smälter jag =) Fast de gör nog alla ;)
För exakt 3 månader sedan satt jag och Dick o mös för fullt med Elliot som bara var 12 timmar gammal, Han sov mest ;) Men vi va vakna. Jag sov inte alls den natten, jag fick inte nog av att titta på honom ;)
Kommer ihåg det som igår, den kalla/regniga sommar morgonen. Vi hade satt klockan på halv 6 för vi skulle hinna duscha innan inskrivingen. Jag tvåla in mig med den speciella tvålen och Dick duscha som vanligt, sen tog vi vårt pick och pack och åkte mot sjukhuset. Skrevs in på Bb men fick mitt rum på Gyn pga platsbrist ( fick ha besök på rummet så de va skönt ;) Väl nere på Bb satte dom kateter (gjorde otroligt ont) Sen på med sjukhuskläderna sen fick jag åka i sängen upp till op , väl där inne presentera alla sig ( komme rinte ihåg ett ända namn hahaha) Sen satte dom två nålar och jag fick syrgas , Sen kom narkos in som skulle lägga bedövningen. Först fixa han inte det så han varna mig att jag kanske skulle får bli nersövd och då rann tårarna för fullt. Precis då satte han bedövningen ;) så skönt tänkte jag. All känsel i benen upp till brösten försvann. Sen satte dom upp skynket så jag inte såg nåt. Känner att dom rotade o drog lite men ingen som gjorde ont. Kommer ihåg att precis innaan dom visar Elliot för mig, säger alla sjusköterska att dom vet könet ;) Och Dick blir dö nervös o säger högt fan det är en tjej haha Så blundar han när han säger det och samtidgt visar dom Elliot för mig och jag skriker att det är en kille ;) Dick lyser upp som en sol ;) ( han hade blivit  lika lycklig om det hade varit en tjej ;) får pussa på honom snabbt sen tar dom in honom i ett rum o kollar honom sen kommer odm in igen till mig och han får ligga vid mitt bröst ocg vi myser för fullt i nån minut sen går dom iväg med Elliot och Dick. jag ligger kvar och blir syd, Sen åker jag iväg till uppvaken där jag låg i 1 timme sen kom Elliot och Dick till mig, kort där efter smyger en stolt morbror in och säger grattis ( min bror jobbade på sjukhuset just då och smög sig upp till oss på uppvaket)Där får jag reda på att lillen föddes 08.43 och vägde 3980 gram och vae 48 lång alltså en kort knubbis hihi och han var/är det sötaste jag har sett ;)  Alltså för exakt 3 månader sen blev vi lyckliga föräldrar till denna underbara Elliot som gör vårt liv så underbart;)

Imorron är det dasg för första sprutan sen sak vi mysa på stan med Tina ;)

Kommentarer
Postat av: Diana

Sprutor?? ahh Tur jag inte behöver göra kejsarsnitt ;). Räcker med alla stick i fingret dem gör på mig varannan vecka :). Kul att läsa hur ett kejsarsnitt går till :). det som är skönt med vaginal förlossning är att man har bebisen hos sig hela tiden :). Föresten grattis på 3 månaders dagen :)

2008-10-09 @ 16:48:17
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0